עגלול

על הבדלים בין עגלולים

על הבדלים בין עגלוליםכיום אפשר למצוא בשוק עגלולים המיוצרים מעץ, ועגלולים המיוצרים ממתכת. בשני המקרים יש מגוון דגמים, והשוני ביניהם מתבטא באפשרויות הקיפול, משקל העגלול, גודלו, מבנה וסידור הגלגלים, קיום גלגלים “משוגעים” וכיוב’.
תחילת ייצור העגלולים, בתנועה הקיבוצית התאפיין בשוני כתוצאה מהכישורים של היצרן המקומי והחומרים שעמדו לרשותו, ולכן אפשר למצוא עגלולים שנעשו ממיטות סוכנות, מיטות לתינוקות שהוסבו לעגלות, ואפילו לולי עץ עם גלגלים. מאז שמייצרים עגלולים למטרות מסחריות, מתאפיין השוק בחלוקה ברורה בין עגלולים מעץ וממתכת.
ראשית יש לזכור את ההבדל במשקל בין עץ ומתכת, עץ קל יותר ממתכת. חסרונו, שכדי להשיג את אותו חוזק מכני, שהוא המגן על התינוק במבנה העגלול, צריך יותר עץ, וכך מתבטל היתרון המשקלי.
שנית, לעץ יש סיבים, היכולים במצבים מסוימים להתפורר ולהגיע לגופו של הילד, בעיקר בשלב נסיונות הנשיכה של העולל.
למתכת תדמית קרה ואילו לעץ תדמית חמה, המושכת הורים לבחור בעץ כבסיס לריהוט חדר הילדים, וכיום קיימת גם חזרה לשימוש בעץ לצעצועים.
עץ צבוע אינו שונה ממתכת, למעט ההפרש בחוזקו ובמשקלו.
למתכת יתרונות רבים: אפשר לעצב את הלול בקווים עגולים, להימנע מפינות מרובעות, להקטין במשקל ואף ליצור עגלול מתקפל בפשטות.
עגלול מתכת מפנה נפח גדול יותר מגודלו לטובת התינוקות במקום לשמש כקירות (ראו הסבר למעלה)
כיוון שבמתכת קל ונוח יותר לעצב , נמצא שבכל העגלולים, העגלה, זאת אומרת החלק שבו מורכבים הגלגלים, עשוי ממתכת. וכאן המקום לציין, שמה שהופך כל עגלול לעגלול נוח לנסיעה, יהיה קודם כל גודל הגלגלים, וצורת ההיגוי של העגלה.
ככל שהגלגלים גדולים יותר, נוחות הנסיעה גדלה. שימוש בגלגלים “משוגעים” בחזית העגלה מאפשר תנועה חלקה ללא צורך בהרמת החלק הקדמי בסיבובים.
בעגלולים של “טל ספורט” תמצאו, מבנה מתכת גלגלים גדולים, והיגוי נוח המבוסס על גלגלים משוגעים החוזרים למצב ישר באופן טבעי, כמו ברכב.

תפריט נגישות